Fundació Pere Tarrés
   Facebook Fundació Pere Tarrés    Twitter Fundació Pere Tarrés    Instagram Fundació Pere Tarrés
Inici | Contacte | | Intranet
Estàs a: Inici  > La Fundació  > Sala de premsa  > Notícies

Notícies | Tarannà Pere Tarrés

Tornar enrere

23.11.2017 - Fundació Pere Tarrés

Els trets del Tarannà (Educació, Compromís, Responsabilitat i Entusiasme) són els principis que configuren la nostra activitat. Són una manera de procedir, un estil d’actuació, una forma de ser i fer les coses, són els que estem posant a la pràctica cada dia en les nostres accions.

Els trets del tarannà ens uneixen com a organització i fan de cohesió entre els equips, sent alhora el que entre tots perseguim.

Els nostres trets emanen dels valors de l’humanisme cristià: la pau, l’amor, la llibertat, la justícia i la veritat.

En els darrers butlletins hem anat traduint, el que els trets signifiquen a la pràctica, perquè així la nostra acció quotidiana sigui coherent amb els principis que enunciem.

En pots trobar la informació a la Intranet a l’apartat de: Informació institucional - Identitat i Pastoral - Tarannà Pere Tarrés. També podeu accedir directament a través d'aquest link: http://bit.ly/2AavQUR

Com a recopilació dels trets agafaríem un text del llibre “Valors per a la convivència” de n’Esteve Pujol i Pons que diu:

“Creiem en la persona. Som educadors, compromesos, responsables i amb entusiasme  perquè:

• Tenim una esperança infinita en la persona humana.
  • Creiem que la persona sempre pot millorar.
  • Creiem que la persona sempre és capaç de tirar endavant.
  • Mai no donem la persona per perduda.
  • Pensem que la persona és argila, però argila mal•leable.
  • Sabem que no és roca dura; si fos així, l’única cosa que podria fer seria trencar-se i fer-se miques.
  • Pensem que la persona és un ventall de possibilitats.
  • Estem segurs que, malgrat tot, el cor de la persona roman sempre obert.”

Educació

Entenem l'educació com l'eix de la nostra missió i la millor forma d'acompanyar, apoderar i ajudar a créixer a les persones. Més informació sobre el tret del tarannà "Educació"

Laisa Santos - Administradora i cuinera de la Casa Mas Po Canyadó: Des de la meva tasca, visc el ser educadora, esmarrant-me a crear en els grups que s'acosten un clima de confiança i un espai on tothom se sentí acollit, i cuidat. M'esforço perquè cada un/a se sentí a casa.

Patricia Arenas - Tècnica EEHH: Des de RRHH vivim l’educació com el camí per acompanyar a les persones en la seva trajectòria professional a l’entitat.

Carles Porrini - Professor d'Educació en el Lleure de la Fundació Pere Tarrés: Facilitem espais de calidesa i comoditat on les persones sentin confiança per aportar tot allò que ja disposen un si mateix/a i així enriquir el procés de formació compartit, fent d'aquest viatge formatiu una experiència de creixement personal i compartit.

Compromís

Estem compromesos amb la transformació social vers la igualtat i la justícia social. Més informació sobre el tret del tarannà "Compromís"

Míriam San José Cirera - Coordinadora de programes d'acció social: Comprometre’m és vincular-me, és creure en alguna cosa i decidir a implicar-m’hi. El compromís és el valor que m’empeny a donar el millor de mi, des del convenciment que allò que faig té un sentit que va molt més enllà de mi mateixa.

Responsabilitat

Promovem una manera de fer rigorosa, responsable i de qualitat. Més informació sobre el tret del tarannà "Responsabilitat"

Oriol Ruiz – Coordinador de l’Àrea d’Educació Ambiental de l’SCV: Hem de ser responsables amb la nostra feina, i no vull dir fer-la: vull dir fer-la bé. Perquè al final hi ha els infants i la seva vivència. Una bona actitud la té qui treballa a gust.

Lali Oliver – Fundraising de projectes solidaris. Departament de Comunicació: Per a mi ser responsable a la feina és respondre davant allò que se’m demana individualment, però tenint en compte la feina i les necessitats dels altres companys de feina, i els objectius de la Fundació.

Maria Antònia Montagut Llinàs - Responsable d’Administració i Projectes del MCECC i la XACS: La responsabilitat és donar resposta amb rigor i seriositat, assumir els errors, però també és donar-li la volta, veure que darrere els formularis, excels i factures, hi ha el que és realment important, infants i joves que ens empenyen a fixar-nos nous reptes, a organitzar-nos millor i a motivar-nos en els dies difícils.

Entusiasme

Ens impliquem, apropant-nos als altres amb honestedat i entusiasme. Més informació sobre el tret del tarannà "Entusiasme"

Raül Avellaneda de la Calle - Coordinador Xarxa Centres Socioeducatius: Entusiasme és realitzar la teva tasca mirant als ulls de les persones amb qui treballes i per a les que treballes, comptar amb elles, creure en elles. Entusiasme vol dir somiar en el futur no com a individu sinó com a grup, com a projecte, com a horitzó, i somriure perquè el que fas t’apassiona”.

Mercè Garre Agudo -  Administració SIT – SSTT: Pensar que en la teva feina pots contribuir a que les persones que es beneficien dels diferents serveis de la Fundació, gaudeixin de les nostres instal•lacions i dels nostres serveis, és motivació suficient perquè cada dia sigui especial.

Maria Paczkowski - Professora d’arts plàstiques I acció socioeducativa. Història de l’art. Facultat d’Educació Social I Treball Social: Conjuntament amb les arts, l’entusiasme és capaç de convidar la condició humana de l’ésser humà per apoderar-se de la seva realitat i transformar el món. Per tant, per experimentar amb les arts necessitem que les persones siguin presents amb tota la seva realitat; en aquest sentit aprendre amb entusiasme convida a les persones a transcendir.

[Element content="current" type="content" key="url_vincle1" end="</div><div style='display:block'>"]

Més informació: