“Sereu agents de canvi”, Esther Vivas, padrina de la promoció 2019 de la Facultat a les graduades i graduats

14.06.19

“Sereu agents de canvi, en un context en el que les desigualtats en lloc d’anar a menys van a més. Estem pagant les conseqüències de la crisi econòmica i social que va esclatar l’any 2008” va afirmar la periodista, sociòloga, activista i padrina de la promoció 2019, Esther Vivas, en el seu discurs a les graduades i graduats en Educació Social, Treball Social, en Màsters Universitaris i en el Programa Universitari per a Gent Gran.

L’autora de llibres sobre moviments socials, consum responsable, alimentació i maternitats va assenyalar que “les professions socials són eminentment femenines, per tant, malgrat que les coses canvien, aquelles carreres que tenen relació amb l’acompanyament i la cura de persones són feminitzades” i va reivindicar que “acompanyar és responsabilitat de dones, homes i de la societat en general”. Esther Vivas va seguir el seu discurs amb una pregunta retòrica “Què seria de la nostra societat sense gent que acompanyés als qui més ho necessiten?” a la que ella mateixa va respondre dient “les professions socials permeten fer avançar les societats en clau democràtica, igualitària, feminista i també de gènere”.

“En aquesta societat es dona més importància als que cuiden de màquines i d’ordinadors que no pas als que cuiden de persones” va denunciar Esther Vivas a un públic format per alumnes, familiars, amics i professors assistents a la graduació que escoltaven les seves paraules el passat dijous 13 de juny a l’auditori AXA de Barcelona. “S’hauria de valorar molt més als que acompanyareu processos vitals de les persones” va afirmar la padrina de la promoció, escollida per votació entre tots els alumnes en virtut del seu compromís i al seu activisme.

Un cop acabat el discurs d’Esther Vivas, el degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL, Joan Andreu Rocha Scarpetta, juntament amb una alumna representant dels estudis d’Educació Social i una dels estudis de Treball Social van lliurar a la padrina de la promoció la tradicional “ocelleta de plata” com a mostra del sentit de les professions socials.

L’acte de Graduació va comptar també amb la presència de Rafael Ruiz de Gauna, director de relacions institucionals de la Fundació Pere Tarrés, Josep Maria Garrell, rector de la Universitat Ramon Llull, Joan Andreu Rocha-Scarpetta, degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés - URL, i Jordi Sabater, professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL.

La lliçó final va ser pronunciada per Jordi Sabater, professor de la Facultat que va felicitar a les graduades i graduats per “haver tingut el coratge de triar una professió que les situa en la primera línia de lluita per un món millor o menys imperfecte”. Podeu trobar la lliçó completa aquí. Per acabar, va recomanar als alumnes llegir el poema Loa a la dialèctica de Bertolt Brecht que els pot ser útil em moments de desencís o cansament.

Més tard, després de que el degà de la Facultat oferís algunes paraules i de que es reproduïssin uns vídeos de la comissió d’estudiants de l’acte de Graduació, es va procedir a lliurar als graduats el clàssic recordatori d’aquest dia per part de la Dra. Montserrat Garcia, directora del grau en Educació Social, i la Dra. Elena Requena, directora del grau en Treball Social. El recordatori va ser elaborat per un grup d’estudiants, guiats per la inspiració de la professora Maria Paczkowski i el professor Oriol Casals, en un taller titulat “Bagatges de l’experiència”.

Finalment, la cloenda de l’acte va ser a càrrec del rector de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL, el Dr. Josep Maria Garrell. El reconeixement acadèmic va reunir la setena promoció del Grau en Educació Social i del Grau en Treball Social, la novena promoció del Màster Universitari en Models i Estratègies d’Intervenció Social i Educativa en la Infància i Adolescència, l’onzena promoció del Màster Universitari en Direcció, Gestió i Intervenció en Serveis Socials, la setena promoció del Programa Universitari per a Gent Gran i la novena promoció del Màster en Counselling.

Acte de graduació 2019 Facultat Pere Tarrés-URL