Sala de Premsa Sala d'expertes i experts Pere Tarrés en xifres Opinió i anàlisi d'actualitat

Últimes notícies

La desigualtat d’accés en el lleure un dels principals reptes de la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural Pere Tarrés

Educació en el lleure · Centres d'esplai · Formació · Adolescents i joves · Infància · Voluntariat · Gent gran · Tercer Sector · Intervenció social · Solidaritat · Acció social ·

03.12.21 - La desigualtat d’accés a l’educació en el lleure és un dels principals reptes que es va plantejar en la presentació de la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural de la Facultat Pere Tarrés – URL que va tenir lloc ahir en un acte amb més d’un centenar de persones de diverses entitats de lleure en format presencial i híbrid de tot Catalunya, la resta de l’Estat espanyol i altres països del món com Xile o Itàlia.

Voluntariat en temps de pandèmia

Educació en el lleure · Educació social · Centres d'esplai · Adolescents i joves · Famílies · Voluntariat · Participació · Solidaritat · Monitors ·

02.12.21 - Sens dubte, el 2020 va suposar un abans i un després per a moltes persones que van perdre la feina, cosa que va contribuir a incrementar la situació de vulnerabilitat de moltes famílies. Això ha comportat que, en aquesta època de pandèmia, la tasca del voluntariat s’hagi tornat més imprescindible que mai per atendre a persones amb situació de vulnerabilitat.

Veure més
El professor Òscar Martinez alerta que a Catalunya es vulneren els drets de les persones amb diversitat funcional

Discapacitat · Acció social · Salut · Dependència · Famílies · Infància ·

01.12.21 - Un total de 616.052 persones tenen algun tipus de discapacitat a Catalunya, segons les últimes dades publicades de l’institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquesta xifra representa el 7,9% de la població catalana. Recentment, s'han aprovat legislacions sobre accessibilitat i educació inclusiva. Tot i això, el professor de la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés - Ramon Llull, Òscar Martínez, considera que a Catalunya es vulneren els drets de les persones amb diversitat funcional, per què?

Veure més
La pedagogia social i educació en temps de pandèmia: la perspectiva iberoamericana en el número 78 de la revista “Educació Social”

Educació social · Adolescents i joves · Infància · Infància vulnerable · Intervenció social · Acció social · Salut ·

30.11.21 - El número 78 de la revista Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa que porta per títol Pedagogia social i educació en temps de pandèmia. Una mirada iberoamericana, pretén esdevenir un dels primers documents, que des de la perspectiva socioeducativa, estudia l’afrontament de la covid-19 a la regió iberoamericana. Així doncs, persones expertes d’universitats i institucions rellevants de la comunitat iberoamericana procedents d’Espanya, Brasil, Colòmbia, Uruguai i Mèxic intenten mostrar recerques, accions i pràctiques de la pedagogia social i l’educació social durant el confinament de la covid-19.

Altres notícies

Voluntariat en temps de pandèmia