Sala de Premsa Sala d'expertes i experts Pere Tarrés en xifres Opinió i anàlisi d'actualitat

Últimes notícies

La Fundació Pere Tarrés arrenca la seva campanya anual de recollida de joguines per a infants en situació de vulnerabilitat

Infància vulnerable · Pobresa i exclusió social ·

26.11.20 - Es poden donar joguines, fer donatius econòmics o apadrinar les Cartes als Reis que han escrit els 30 centres socioeducatius adherits a la Fundació que acompanyen cada dia infants i joves en situació d’extrema fragilitat. L’any passat, uns 1.200 infants es van poder beneficiar de la campanya i gaudir de joguines per Nadal i Reis.

Infància vulnerable · Pobresa i exclusió social ·

Veure més
El moviment d’esplais de la Fundació Pere Tarrés promou un programa per sensibilitzar a infants i joves contra el masclisme

Educació en el lleure · Adolescents i joves · Infància · Monitors · Centres d'esplai ·

25.11.20 - Tot i que avui es commemora el Dia Internacional contra la Violència Masclista, una data per visibilitzar la xacra de la violència contra la dona, la pedagogia per educar en la igualtat entre homes i dones és una tasca diària i en la qual les entitats de lleure hi tenen un paper clau. El Moviment de Centres dEsplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés disposa des de fa 3 anys el Projecte Perspectiva de Gènere.

Veure més
En el Dia Universal dels Drets dels Infants, la Fundació Pere Tarrés reclama polítiques socials que posin els nens i nenes en el centre

Adolescents i joves · Infància · Infància vulnerable · Pobresa i exclusió social · Pobresa infantil ·

19.11.20 - El 20 de novembre es commemora el Dia Universal dels Infants i, des de la Fundació Pere Tarrés s’ha constatat que hi hagut un retrocés en el respecte i reconeixement dels drets dels nens i nenes, especialment dels infants en situació de vulnerabilitat. L’arribada del Covid-19 ha desencadenat efectes devastadors en la qualitat de vida dels infants, que han estat els més afectats per les restriccions i el confinament.

Veure més
Un informe de la Fundació Pere Tarrés mostra l’enorme efecte que exerceix la classe social en la salut del infants

Infància · Infància vulnerable · Pobresa i exclusió social · Pobresa infantil · Salut · Salut mental ·

17.11.20 - El Covid-19 ha empitjorat encara més les desigualtats en la salut dels infants, atès que com deixa palès l’estudi Promoció de la infància Fundació Pere Tarrés. Infància i Salut a Catalunya i Espanya la salut dels infants de classes més desafavorides és molt pitjor que la dels nens i nenes de classes econòmiques benestants. L’estudi s’ha presentat en el Fòrum Social Pere Tarrés en el marc de la commemoració del Dia universal dels drets dels infants, a càrrec de la Dra. Rosalina Alcalde, cap de Metodologia i Estudis de la Fundació Pere Tarrés. La trobada també ha comptat amb la interevenció del cap de l’Àrea de Pediatria de l’Hospital de Sant Joan de Déu, el Dr. Juan José Garcia.

Altres notícies