Notícies

169 infants i joves de Palma en situació de vulnerabilitat treballen competències personals a través del joc

Etiquetes

18.02.20

Treballar competències personals i educatives a través del joc i el lleure. Aquest és l’objectiu del projecte d’oci preventiu, que la Fundació Pere Tarrés ha posat en marxa aquest curs a la ciutat de Palma amb l’Àrea de Benestar Social i Drets Socials de l’Ajuntament de Palma. Hi participen 169 infants i joves en diferents situacions de vulnerabilitat social d’edats compreses entre els 6 i els 15 anys i les seves famílies en 10 barris diferents de la ciutat.

A través d’activitats d’oci grupals dirigides per monitors i monitores de la Fundació, el projecte desenvolupa activitats complementàries als aprenentatges adquirits pels infants i adolescents a l’escola, i alhora els capacita en activitats de convivència i de caràcter educatiu d’oci creatiu i participatiu.

L’objectiu és incentivar competències com “les habilitats socials, l’autonomia personal, la intel·ligència emocional o l’empatia”, segons explica la delegada de la Fundació Pere Tarrés a Mallorca, Maribel Trujillo. Són habilitats que sovint els manquen per les difícils situacions familiars i socials a què alguns d’ells s’han hagut d’enfrontar.

“El projecte posa els infants al centre, els fa protagonistes”, explica Albert Riu, director d'acció comunitària i desenvolupament territorial de la Fundació Pere Tarrés. “És un projecte amb vocació educativa però des del lleure, des de l’oci, des de l’esbarjo i el passar-s’ho bé”, afegeix.

El programa es desenvolupa en 10 Centres Municipals de Serveis Socials que cobreixen 16 barris diferents: Ciutat Antiga (que dona servei al barri del Sindicat), Estacions (Son Oliva), Est (que aplega els barris de Son Cladera, es Viver, el Rafal Nou, el Rafal Vell i Son Fortesa Nord), Gregal (Son Gotleu), Litoral del Llevant (Son Ferriol), Llevant Nord (Pere Garau), Sud (Polígon de Llevant, La Soledat), Nord (el Camp Redó), Mestral (Camp d'en Serralta) i Ponent (Santa Catalina i El Terreno).