Més de 7.500 beneficiaris de l’activitat de la Fundació Pere Tarrés al Maresme

17.05.18

7.599 persones del Maresme es beneficien de l’activitat de la Fundació Pere Tarrés a la comarca. La Fundació desenvolupa al Maresme una bona part de l’acció social que porta a terme a través de diferents projectes, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones en diferents municipis.

Els projectes desenvolupats per la Fundació Pere Tarrés abasten tots els cicles de vida de la persona, des de la infància a la gent gran, a través de l’acompanyament  en centres d’esplai, centres oberts, serveis de dinamització juvenil i la dels casals de gent gran, etc. A més, també promou l’acció i mediació comunitària en diversos municipis, a través dels quals es fomenta la cohesió social i la gestió alternativa de conflictes i cultura de pau.

Els projectes de la Fundació Pere Tarrés adreçats a la infantesa són diversos al Maresme. En l’actualitat, gestiona diferents centres socioeducatius per atendre infància vulnerable dels municipis de Pineda de Mar, de Pla d’en Boet i Rocafonda de Mataró i el Casal Obert de Sant Pau a la mateixa localitat. Entre d’altres, aquests centres ofereixen programes d’orientació educativa per a famílies amb l’ànim d’orientar, reforçar i donar-les-hi eines per a exercir el seu paper educatiu.

Una altra iniciativa que du a terme la Fundació Pere Tarrés és la col·laboració amb més de 30 centres educatius per realitzar tallers de reforç escolar amb l’objectiu d’acompanyar l’alumnat més desfavorit a l’hora d’adquirir hàbits i tècniques d’estudi.

A les poblacions d’Arenys de Mar, Canet i Tordera, la Fundació treballa juntament amb 3 escoles bressol per a ajudar al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys en les seves capacitats sensorials, motrius, emocionals, etc.

La missió de la Fundació Pere Tarrés és transmetre valors de manera lúdica, és per això que el Moviment de Centres d’Esplais Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés coordina 7 centres d’esplai diferents a tota la comarca del Maresme, ales poblacions de Teià, Mataró, Premià de Mar, El Masnou, Vilassar de Dalt i Argentona.

Una altra de les activitats que la Fundació Pere Tarrés exerceix son els casals d’estiu, on es treballa la diversió, la participació en jocs, la integració en el grup i l'educació en valors. Aquest estiu de 2018, s’estan gestionant 6 casals d’estiu a la comarca del Maresme: dos a la població de Mataró amb més de 150 usuaris, un a Malgrat, un a Tordera, un a St. Pol de Mar i un a St. Cebrià de Vallalta. A més de les colònies i casals que s’organitzen amb els centres d’esplai, també es porten a terme altres activitats socials, com els 4 casals socials per a infants dels centres oberts municipals del Maresme que es van realitzar l’estiu de 2017.

La Fundació Pere Tarrés també compta amb dues cases de colònies al Maresme, La Conreria a Tiana i Alfar a Dosrius. Aquestes cases són utilitzades per caus, centres d’esplai i escoles per realitzar activitats educatives durant tot l’any, i especialment a l’estiu per organitzar colònies.

La Fundació Pere Tarrés també desenvolupa projectes dirigits a la gent jove, com els serveis juvenils d’orientació i assessorament que fomenten la participació i la relació amb la comunitat en el temps de lleure. Una altra iniciativa per crear sentiment de comunitat entre els joves són els patis oberts, els quals ofereixen activitats no dirigides, sobretot esportives.

Els centres d’esplai no es dediquen únicament en els infants sinó que també tracten d’ajudar en el desenvolupament humà dels joves. Els centres d’esplai del MCECC intervenen educativament per ajudar a viure una experiència a través de la promoció de l’educació en el lleure, la potenciació de l’associacionisme juvenil, la consciència de pertànyer a un moviment català i la transformació del nostre entorn des de la pròpia acció i a partir del compromís i la responsabilitat.

La Fundació Pere Tarrés també disposa de projectes dirigits a la gent gran del Maresme, com els casals de Gent Gran de Mataró, que ofereixen un espai de relació, trobada i intercanvi, on es promou el civisme, les relacions personals i intergeneracionals.

Els projectes socials que exerceix la Fundació Pere Tarrés no estan dedicats exclusivament a un col·lectiu sinó que també estan adreçats a l’acció i mediació comunitària. Un bon exemple és el Servei de Mediació Comunitària de Sant Andreu de Llavaneres, que es dedica a la sensibilització i la prevenció respecte a conflictes en l’espai públic. En aquesta línia també trobem el Servei de Prevenció Comunitària d’Arenys de Munt, el qual dinamitza totes les activitats destinades a promoure la igualtat de gènere i les relacions igualitàries entre dones i homes.