La Fundació Pere Tarrés valora satisfactòriament el nou protocol sobre extraescolars i colònies, i espera que serveixi per reactivar les inscripcions

Etiquetes

05.10.20

La Fundació Pere Tarrés ha valorat molt satisfactòriament laprovació avui en el marc del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) del nou protocol en relació a les activitats extraescolars, i a les colònies i sortides escolars. La nova normativa regula en quines condicions shan dorganitzar aquestes activitats per tal de garantir un lleure segur i prevenir lextensió del Covid-19. Per la Fundació, el nou protocol trenca amb la incertesa que hi havia fins el moment sobre aquestes activitats i espera que reactivi les inscripcions, segons ha afirmat avui la directora del departament de programes Educatius i Socials de la Fundació Pere Tarrés, Sònia Recasens.

En les darreres setmanes, la Fundació Pere Tarrés ha treballat colze amb colze amb ladministració i altres entitats del sector del lleure en lelaboració daquest nou protocol. La normativa sinspira en les mesures que es van aplicar amb èxit per a les activitats de lleure aquest estiu, que van demostrar que van tenir una incidència baixíssima pel que fa a nombre d'infants infectats pel virus.

Per a lentitat, la nova normativa ha de servir per estimular les famílies a inscriure els infants a unes activitats que són segures i garantiran escrupolosament les normatives higièniques i sanitàries. La Fundació Pere Tarrés ha reiterat en nombroses ocasions la seva convicció que les activitats de lleure que tenen lloc més enllà de lhorari escolar, com ho són les extraescolars, són necessàries perquè els infants adquireixin competències educatives claus que complementen leducació escolar. Són, també, imprescindibles per lluitar contra la bretxa social, ja que són generadores doportunitats i equitat social. En aquest sentit, aprofitem per demanar també a ladministració que garanteixi els necessaris ajuts per tal que ningú, especialment en el context de crisi sanitària i social que estem vivint, en quedi exclòs per raons econòmiques.

Per això demana a les famílies que, com ja van fer aquest estiu amb molt bons resultats, confiïn en lexpertesa de les entitats de lleure educatiu del país com la Fundació Pere Tarrés, lentitat del sector més gran de Catalunya i Balears amb més de 60 anys dexperiència.

Apart del protocol referent a les activitats extraescolars del Departament dEducació, fa uns dies la Generalitat, a través de la Direcció General de Joventut i després del treball amb les entitats i federacions de lleure, va aprovar també uns protocols de represa del lleure educatiu pe al curs 2020-21 (jove.cat/represalleure). La Fundació Pere Tarrés i el seu Moviment de Centres dEsplai Cristians Catalans, el MCECC, demanen també a ladministració que els diferents protocols que saprovin vagin alineats i no hi hagi contradiccions en les diferents mesures a aplicar dins del sector de lleure.