La Fundació Pere Tarrés elabora els continguts d’una guia d’activitats esportives adaptades al context de la Covid-19

Etiquetes

Consulta l'estudi

07.07.20

Des de la Fundació Pere Tarrés hem participat en l’elaboració de la ‘Guia d’activitats esportives adaptades al context de la COVID-19 per a casals d’estiu’, publicada per la Diputació de Barcelona, tenint en compte les recomanacions sanitàries i de protecció. En concret, des del Departament de Consultoria i Estudis (CiE) s’han dut a terme el contingut dels jocs, amb la col·laboració, el treball i la creació d’activitats per part d’Héctor Callizo, docent de l’Institut de Formació de la Fundació, i el disseny de la guia, que ha anat a càrrec de Beth Tort.

El document ofereix 25 propostes d’activitats esportives que poden servir d’inspiració per programar aquest estiu. Té com a finalitat facilitar l’adaptació de les activitats esportives adreçades a infants, adolescents i joves en l’àmbit del lleure. Amb aquest recurs, la Gerència de Serveis d’Esports de la Diputació de Barcelona pretén dona suport tècnic als municipis de la província perquè puguin dinamitzar activitats de lleure actiu que compleixin amb les mesures preventives de seguretat plantejades en el context de la pandèmia de la Covid-19.

Les activitats estan categoritzades per grups d’edats, continguts educatius i tipus d’activitats per a què pugui ser molt més senzill buscar quines s’adapten de la millor manera a les necessitats del grup. Les activitats plantejades compleixen amb les mesures de seguretat i d’higiene dictaminades pels estaments de salut pública, amb l’objectiu de minimitzar el risc de contagi de la Covid-19 durant les activitats de lleure estival. Les activitats garanteixen la distància física entre participants i eviten la interacció durant el joc, a més per mantenir la motivació dels esportistes es potencien els reptes individuals que sumen esforços per aconseguir objectius comuns.