La Fundació Pere Tarrés participa en un estudi que analitza la situació de les persones sense llar a Barcelona

Etiquetes

23.06.20

La Síndica de Greuges de Barcelona ha publicat un estudi sobre l’atenció a les persones sense llar a la ciutat de Barcelona durant els anys 2018 i 2019. Des del Departament de Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés s’hi ha participat donant suport a tot l'estudi qualitatiu, centrat en les causes i conseqüències del sensellarisme. ‘El sensellarisme a la ciutat de Barcelona’, finalitzat el març de 2020, mostra la necessitat d’actuar per garantir d’equipaments especialitzats per atendre diferents col·lectius de forma adequada, com s’ha dut a terme durant el confinament mitjançant l’habilitació d’espais per a dones, homes i joves.

En l’informe s’assenyala la necessitat de millorar la interlocució amb el veïnat dels espais on es manifesten queixes per la presència de persones sense llar, amb l’objectiu de contribuir a rebaixar l’estigma d’aquest col·lectiu. També destaca la importància de centrar esforços en la detecció i prevenció dels estadis previs al sensellarisme, quan les persones o famílies es troben en situacions límit. Entre les conclusions, també es posa de manifest que la col·laboració entre els serveis municipals i les entitats del tercer sector ha de ser fluida, àgil i eficaç per tal de dur a terme accions que permetin l’elaboració d’un model d’intervenció eficient.

Situar les persones en el centre de la intervenció

‘El sensellarisme a la ciutat de Barcelona’ també ha volgut refermar que les persones sense llar són titulars de drets legítims de ciutadania i, per tant, se les ha de situar en el centre de la intervenció i garantir l’existència de recursos suficients per assegurar la cobertura de les necessitats bàsiques. També és important avançar i seguir creixent amb nous models d’intervenció, com pot ser el Housing First. Per últim, l’estudi també mostra la importància de tenir en compte i valorar les necessitats dels diferents col·lectius per adequar els recursos i formes d’atenció de les dones en situació de sense llar.