La Fundació Pere Tarrés i el Col·legi d’Educadors/es Socials de Catalunya presenten “Blanques juguen i guanyen”

11.02.19

La Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL juntament amb el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya han presentat el llibre de Joan Dueñas Blanques juguen i guanyen. Reflexions ètiques d’un Educador Social, publicat per l’editorial Claret.

Com acompanyem a les persones els professionals de l'educació social? És la pregunta que va motivar a Joan Dueñas a escriure el llibre Blanques juguen i guanyen. Una obra que la presidenta del Col·legi d'Educadors i Educadores Socials de Catalunya, Maria Rosa Monreal, va definir com una "reflexió personal de la tasca educativa amb la finalitat de millorar-la que sota un títol d'estratègia d'escacs amaga la nuesa del fracàs".

Dueñas escriu el llibre amb l'objectiu d'autoqüestionar-se com a professional. "Sovint parlem de la motxilla de les persones beneficiàries però no massa de la dels professionals que els acompanyem", ha afirmat Dueñas. El llibre reflexiona, a partir d'experiències de no èxit, sobre com els professionals es poden alliberar de les pròpies certeses, pors i pesos que duen damunt. "Cal construir un relat de les persones que acompanyem que no els estigmatitzi. Sovint ens quedem amb l'expedient i ens allunyem de les persones" ha reconegut l'autor de Blanques juguen i guanyen.

La presentació de l’acte va anar a càrrec de Maria Rosa Monreal, presidenta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya i ha comptat amb la presència del Dr. Joan-Andreu Rocha, degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL, la directora de publicacions de la Facultat, Dra. Aina Labèrnia i Joan Dueñas, autor del llibre, diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona i habilitat com a Educador Social pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya. Vinculat al món associatiu, educatiu i de lleure i amb una trajectòria de més de vint anys, Joan Dueñas ha exercit com a educador social a diferents àmbits i actualment, forma part d’un Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA).

Blanques juguen i guanyen. Reflexions ètiques d’un Educador Social és una exposició de la tasca que duen a terme els educadors socials i pretén, a partir de casos reals, reflexionar sobre l’impacte de les accions dels agents educatius sobre les persones més vulnerables i, sovint, més vulnerades. El llibre és una reflexió crítica i autocrítica dels deures i responsabilitats dels professionals que pretén ser una eina útil de transformació social.

Entrevista a Joan Dueñas, autor del llibre "Blanques juguen i guanyen"