Jordi Palouzié: “La tecnologia és com un llapis: és només una eina però una eina obligatòria, absolutament necessària”

23.09.19

Avui en dia no podem concebre la nostra vida diària sense la utilització constant de la informàtica i les noves tecnologies de la informació. En la nostra vida personal i també professional la tecnologia és a tot arreu, facilitant-nos les tasques més quotidianes. A la Fundació Pere Tarrés passa el mateix: la innovació i les tecnologies digitals van irrompre amb força ja fa anys i s’han quedat al nostre costat, facilitant-nos la realització de la nostra feina diària, ajudant-nos a optimitzar tasques que d’altra banda se’ns farien feixugues i lentes i donant-nos noves eines que ens permeten arribar on abans no podíem i abordar nous projectes. En definitiva, aplicant la tecnologia per a la innovació social.

El responsable d’aplicar a la nostra vida diària tot aquest embolic de sigles que ja coneixem tant bé (GIA, GEP, GESPLAI, ASUSE, EKON, GIM, ...) i també de fer que tota aquesta tecnologia funcioni com una seda és SIT, el servei de Sistemes d’Informació i Telecomunicacions. El Jordi Palouzié, director d’aquest servei des del 2016, té molt clar quin ha de ser el paper de la tecnologia en el camp de l’educació i l’acció social: “La tecnologia és com un llapis: és només una eina però una eina obligatòria, absolutament necessària.” I afegeix: “El nostre objectiu és facilitar la missió de l’entitat. De fet, actualment l’entitat no podria portar a terme la seva missió sense els projectes que desenvolupem des del SIT.”

L’equip de programadors del SIT proveeixen a l’organització de les eines necessàries perquè tots i totes puguem realitzar la nostra tasca educativa i social, creant-les a mida o adaptant software ja existent a les nostres necessitats per ajudar-nos en la gran majoria de les tasques que realitzem en el nostre dia a dia. És el cas de programes com el GIA, eina per a realitzar les inscripcions de les diferents activitats, el GEP, per a la gestió del personal de projectes educatius d’intervenció al carrer, o el GESPLAI, una aplicació única amb la qual els centres del MCECC poden gestionar de manera eficient tasques com les inscripcions, el llistat d’infants o les actes de reunions.

Per altra banda, a través de la seva pota de Sistemes, SIT també s’encarrega de que tots els sistemes d’informació i comunicació funcionin com cal; és a dir, de reforçar tots els departaments de la casa per tal que puguin acomplir adequadament la seva missió i objectius.

La tasca d’ajudar a fer funcionar un engranatge com el de la Fundació no és poca i sovint és molt invisible. Perquè ens fem una idea de la magnitud d’aquesta feina, algunes xifres: actualment, SIT té en marxa més de 50 aplicacions molt diverses que permeten gestionar l’entitat en la majoria dels seus àmbits de treball i el 2018 el servei va gestionar 2.500 peticions i unes 1.800 incidències en total. D’altra banda, explica, orgullós, el Jordi, l’equip ha optimitzat la seva feina fins a aconseguir que actualment, més del 80% d’aquestes demanes es resolguin en menys de 6 dies.

Els reptes de futur en què SIT ja està treballant són potenciar els esforços en seguretat i confidencialitat de dades i trobar la manera de poder-se dedicar a desenvolupar projectes de sistemes sense les interferències del dia a dia. L’objectiu, explica el Jordi, no és altre que el de continuar donant resposta a les noves necessitats que se’ns presenten en el nostre dia a dia com a Fundació, amb l’objectiu últim de donar un millor servei a la persona.