800 infants dels casals d’estiu esdevenen artistes de circ

12.07.19

A la Fundació Pere Tarrés creiem que els casals d’estiu són un espai educatiu en el que els infants aprenen i es relacionen en un context lúdic. Per aquest motiu, enguany el centre d’interès dels casals d’estiu de la Fundació Pere Tarrés és el món del circ, un món que és sinònim d’espectacle, il·lusió i diversió, especialment per als nens i nenes. Durant les setmanes de casal, els infants amb la col·laboració dels seus monitors i monitores, estan ajudant a l’Arlet i als seus companys de circ a recuperar la memòria perduda i crear els seu propi espectacle i així poder continuar mostrant la màgia del circ en tots els pobles de Catalunya. D’aquesta manera cada setmana coneixen una disciplina artística del circ a través de diferents personatges: pallassos, ballarins, malabaristes, mags, forçuts i equilibristes.

A més, per aconseguir esdevenir artistes de circ, els infants i joves que participen en els casals d’estiu s’han inspirat en l’espectacle que el Circ Raluy Legacy els ha ofert i en el taller posterior, en el que han pogut aprendre les tècniques i habilitats necessàries per esdevenir uns bons artistes. L’espectacle ha estat una versió reduïda de “#THEMAGICFORMULA”, que es  realitza a les instal·lacions del Circ Raluy Legacy a Badalona durant la primera quinzena de juliol. En total es faran tres actuacions en tres dies diferents i està previst que hi participin més de 1.800 infants de 25 casals de Barcelona i àrea metropolitana i de la demarcació de Tarragona.

Els casals d’estiu segueixen un centre d’interès i enguany, quan l’equip pedagògic d’Escola i Lleure de la Fundació Pere Tarrés va escollir el circ, va decidir donar un valor afegit als casals contactant amb el Circ Raluy Legacy, amb qui ha signat un conveni de col·laboració per poder acostar el món màgic del circ als infants. “El món del circ i el món del lleure compartim valors molt similars. Des del circ, i en concret del Circ Raluy, es busca el somriure dels espectadors a través de l’espectacle. Per la nostra banda, des de la Fundació Pere Tarrés busquem la felicitat dels infants a través del lleure mentre aprenen a treballar en equip i treballen valors com la confiança i el respecte.” explica Xavi Florido, coordinador de la campanya d’estiu de la Fundació Pere Tarrés.

El valor pedagògic de les activitats d’estiu

Participar en un casal d’estiu permet continuar l’aprenentatge assolit durant el curs escolar en un ambient lúdic i educatiu. A més, la realització de tallers, activitats en grup i les sortides per l’entorn afavoreix l’aprenentatge d’habilitats i aptituds com el treball en equip, l’escolta de l’altre, la participació, l’autonomia personal, els hàbits saludables i l’educació emocional.

El món del circ ofereix la possibilitat de treballar aspectes com la millora de la forma física ja que els exercicis circenses es basen en objectes com els cèrcols, els trapezis o les boles, objectes que permeten treballar la coordinació, l’equilibri, la concentració, la flexibilitat i la motricitat. I el fet d’haver de preparar un espectacle conjunt afavoreix el treball en equip, la socialització, l’escolta activa, la presa de decisions, la planificació, al comunicació i el respecte a l’altre. És tracta, doncs, d’una combinació de teatre, esport i educació en valors que des del departament d’Escola i Lleure de la Fundació Pere Tarrés han preparat cuidadosament.

#THEMAGICFORMULA, el nou espectacle del Circ Raluy Legacy a Badalona

Torna a Badalona el Circ Raluy Legacy amb el seu espectacle: #THEMAGICFORMULA. Un impressionant Show que combina diversió, emoció i fascinació. Una fórmula que sedueix als adults i fascina als més petits, mantenint l'essència del més pur circ dels anys 30 fusionant-la amb l’avantguardisme més actual. El nom de l'espectacle és un tribut al patriarca de la família, Luis Raluy, que a més de ser un entranyable pallasso de cara blanca, és un reconegut matemàtic creador de reveladores fórmules i teories matemàtiques.

Taller espectacle dels casals d'estiu al Circ Raluy