Notícies

Prop de 1.200 infants en situació de vulnerabilitat s’han beneficiat de la recollida de joguines per Nadal

Etiquetes

20.01.20

Un any més, per Nadal la Fundació Pere Tarrés ha organitzat la seva tradicional campanya solidària de recollida de joguines noves per a infants en situació de vulnerabilitat social. Durant les festes nadalenques, treballadors i particulars però també un bon grapat d’empreses i institucions de la ciutat han col·laborat en la campanya fent entrega de centenars de joguines molt diverses, des de jocs de taula a joguines de fusta, pilotes o ninots i fins i tot patins o una bicicleta.

Totes les joguines recollides han estat classificades i repartides entre els diferents centres socioeducatius adherits a la XACS, la Xarxa de Centres Socioeducatius de la Fundació Pere Tarrés, i entre els centres oberts municipals que gestiona la Fundació, en funció de les demandes prèvies que els responsables han fet segons les edats dels infants i adolescents. Un cop les joguines arriben als centres socioeducatius, cadascun escull la manera més adient de repartir-les. En alguns casos, els seus responsables han optat per lliurar-les als pares i que siguin els Reis o el Pare Noel qui els deixin els regals a casa. En altres casos, s’ha optat per organitzar una gran festa i donar els regals als infants al mateix centre socioeducatiu, fent també partícips les famílies. 1.181 infants atesos en els diferents centres se’n podran beneficiar, una xifra sensiblement superior a la d’edicions anteriors.

Enguany han participat en la campanya les següents empreses i institucions: la comissaria de Les Corts dels Mossos d’Esquadra, Fundación Mapfre, Cosmocaixa, Fundació Barça, PPI Worldwide, Seidor, Schneider Electric, Hotusa, Hotel Crowne Barcelona i Semillas Fitó. Tots ells han reafirmat la seva implicació amb el projecte i s’han compromès a seguir participant-hi en futures edicions.

La xarxa de la Fundació Pere Tarrés aplega 29 centres socioeducatius adherits i apart la Fundació gestiona una quinzena de centres oberts de titularitat municipal. En total, s’atenen més de 3.000 infants en risc d'exclusió social cada tarda. Aquesta feina es desenvolupa a través de professionals i del voluntariat que s'esforcen per atendre les necessitats afectives, sanitàries, alimentàries, educatives i de desenvolupament dels infants. Moltes d'aquestes famílies no tenen recursos per comprar coses bàsiques ni tan sols joguines per Nadal o Reis.