Activitats i serveis
La clau de la felicitat
Com diuen els experts tenim 60.000 pensaments al dia. La majoria d’ells són repetitius, negatius i estan acorats al passat o a coses que no passaran.
Com diu el conte sufí, una nit Nasrudín estava al voltant d’un fanal buscant alguna cosa. Va passar un veí i li va preguntar:
- Nasrudín, què fas?
- Busco la clau de casa meva.
I el veí es va posar a ajudar-lo. Van estar mirant sota el fanal i no la trobaven. Al moment va passar una veïna i va dir-li:
- Nasrudín, què esteu buscant?
- La meva clau, que no la trobo.
I vinga a buscar per sota el fanal les tres persones fins que va passar un senyor gran i els va dir:
- Què esteu fent aquí, Nasrudín?
- Busquem la clau de casa meva.
- Nasrudín, l’has perdut aquí, sota el fanal?- li pregunta el senyor.
- No - contesta Nasrudín - l'he perdut a casa meva, però allà és molt fosc.
A la majoria de nosaltres ens passa com a Nasrudín, busquem a fora quan les eines i la clau de la nostra felicitat la tenim a dins nostre.
- Viu el present aquí i l’ara. Oblida’t d’estar pendent del passat. Si vius ancorat al passat o patint pel que on saps què passarà deixes d’estar en el que ara és la teva vida.
2. Deixa d’escoltar el teu ego. L’ego només et priva i et diu que no podràs. Et fica en la crítica i en la relativització de les coses bones que et poden passar. Connecta amb la teva essència. Escolta el que voldries fer. Connecta amb el teu cor i segurament les teves actuacions i la teva vida et portaran a un següent nivell de felicitat.
3. El dolor és inevitable, el patiment és una opció com diu el doctor Maria Alonso Puig. Busca la relació entre els pensaments i les emocions. Quan tens alguna emoció aflictiva vol dir que algun pensament ha generat això. Per tant si ets conscient d’aquesta relació és molt més fàcil gestionar i controlar aquestes emocions que ens fan patir.
4. Responsabilitza’t del que et passa. No et facis una víctima, fes-te responsable de les circumstàncies i dels fets que t’envolten.
- 5. Deixa de banda el judici, la crítica, l’enveja i la mandra. Posa’t en acció i envolta’t de persones que t’omplin de positivitat i que et donin les eines per poder treure la millor versió de tu mateix.
6. Pren les decisions des de l’amor i no des de la por. Juga per guanyar i no per perdre.
Amb tot això vull dir-te és que no busquis fora ni posis en mans dels altres el que tu ja tens a dintre. Posa’t llum al teu interior i agafa bé aquesta clau de la felicitat.
Recorda, la ment és com un paracaigudes, només funciona si s’obre, com va dir Albert Einstein.