Troba el teu curs

Polítiques migratòries: perspectiva global, interseccional i antiracista


L’actual escenari de les polítiques migratòries a Catalunya viu un moment de transformació important. Els canvis normatius recents i l’evolució dels fluxos migratoris exigeixen equips tècnics preparats per interpretar aquests canvis, adaptar circuits i garantir una atenció centrada en drets, igualtat de tracte i convivència en la diversitat. Aquesta formació ofereix un espai d’actualització rigorosa, reflexió crítica i aplicació pràctica per reforçar la coherència institucional i millorar l’eficiència dels procediments i circuits d’atenció.

Codi Curs
30335

Llengua vehicular
Català

Modalitat
Online

Online

Data Inici
01/06/2026

Data Fi
01/11/2026

Hores teòriques
90 h

Hores pràctiques
0 h

0€

Subvencionat pel Departament de Drets Socials i Inclusió – Direcció General de Migracions i Refugi

Codi Curs: 30335

Llengua vehicular: Català

Modalitat: Online

Adreça: -

Data Inici: 01/06/2026

Data Fi: 01/11/2026

Hores teòriques: 90 h

Hores pràctiques: 0 h

Preu: 0€

A qui va dirigit?

A tècnics i tècniques d’administracions públiques i del tercer sector que treballen en:

polítiques migratòries, acollida i convivència
gestió i derivació de casos, procediments i circuits
antiracisme, igualtat de tracte i garantia de drets

Descripció

Analitzar el marc normatiu europeu, estatal i català i els canvis recents, i el seu impacte en els drets i trajectòries de les persones migrades.
Interpretar els efectes dels nous marcs normatius en circuits, procediments i funcions administratives.
Reforçar la coordinació entre Generalitat, ens locals i entitats (governança multinivell).
Incorporar la perspectiva d’igualtat de tracte i no-discriminació en decisions, informes i circuits administratius.
Integrar eines digitals, dades i tecnologies inclusives per millorar traçabilitat, transparència i presa de decisions.
Desenvolupar propostes operatives adaptades al nou escenari (protocols, circuits, informes i instruments).

Què aprendràs?

Mòdul 1. Marc normatiu europeu, estatal i català
Mòdul 2. Redisseny operatiu i institucional: circuits, procediments i digitalització
Mòdul 3. Governança i obligatorietats derivades de les noves lleis
Mòdul 4. Igualtat, drets i no-discriminació (Llei 19/2020)
Mòdul 5. Innovació i transformació digital en polítiques migratòries

Metodologia

Formació Asíncrona (plataforma moodle de la Fundació Pere Tarrés) amb una sessió síncrona (Zoom) per cada mòdul.

Titulacions

Titulacions

professorat

MARYORY TATIANA LEON PACHECO

Polítiques migratòries: perspectiva global, interseccional i antiracista

0€

Matricula't

Demana més informació

Nom
Cognoms
Correu electrònic
Mòbil
Codi postal

Observacions (màx. núm. caràcters 250)

Responsable del tractament és la Fundació Pere Tarrés, amb domicili al c/ Numància n. 149 de Barcelona (08029)

La finalitat del tractament és la gestió de la seva sol·licitud i l’enviament de comunicacions informatives de les nostres activitats.

Exercici de drets. Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, limitació del tractament i a no estar sotmès a decisions individuals automatitzades dirigint-vos a l’adreça del responsable del tractament.

Més informació : https://www.peretarres.org/politica-privacitat.

Contacte

93 410 16 02 [email protected]

Santaló 37. 08021 Barcelona