Notícies
 Tornar
  • Pla d’Accions 2027: fase propositiva

Pla d’Accions 2027: fase propositiva

03.09.26

El Pla d’Accions és el document de referència per a les persones i equips que formen el MCECC. A la propera Assemblea General Ordinària (AGO) s’aprovaran totes les accions que es duran a terme el proper any.

Tot i això, a la Cimera es va valorar la possibilitat que el Pla d'Accions fos biennal. La decisió es prendrà a la primera reunió de Consell Directiu del curs i, això, marcarà si el Pla d'Accions d'enguany tindrà una durada d'un o dos anys. Per estar al dia de tot el procés, éimportant que tingueu present el calendari. 

Com s’elabora el Pla d’Accions? 

Aquest procés consta de cinc etapes ben diferenciades i finalitzarà amb la presentació del document a l'AGO del 2027.  

  • 1a etapa - Fase propositiva (del 10 de setembre al 21 d'octubre) 

Hi poden participar els Centres i Clubs d’Esplai, les zones i territoris, el Consell Directiu, l'Equip Tècnic, els Consiliaris/es, els membres dels àmbits i dels projectes i els Responsables Territorials. Tots i totes podeu fer arribar les propostes d'accions a través d'aquest formulari fins al proper 21 d'octubre. 

  • 2a etapa - Fase de priorització (del 26 d'octubre a l'11 de novembre) 

Les propostes rebudes s’enviaran als Centres i Clubs d'Esplai i aquests podran valorar, a través d'un altre formulari, quines consideren més rellevants per tal d'incloure-les al Pla d’Accions 2027. Després del buidatge de les prioritats, el Consell Directiu  elaborarà la proposta de Pla d'Accions 2027, valorant les accions prioritzades i tenint en compte la visió global del Moviment. 

  • 3a etapa - Fase de difusió (desembre-gener) 

El Consell Directiu exposarà la proposta de Pla d’Accions al Consell de Responsables Territorials el 21 de novembre. I a partir de llavors, es farà arribar als Centres i Clubs d’Esplai. 

  • 4a etapa - Fase de retorn (del 4 de desembre fins al 10 de gener)

Aquesta etapa consta de dues fases:  

- Fins al 10 de gener, els esplais podreu fer arribar esmenes o dubtes a través del formulari creat per a l’AGO 2027. 

- Posteriorment, el Consell Directiu elaborarà un document que reculli tots els dubtes i esmenes que ens hàgiu fet arribar i en donarà resposta. 

  • 5a etapa - Fase d’aprovació (23 de gener de 2027) 

A  l’Assemblea  General  Ordinària,  el  Consell  Directiu  exposarà  la  proposta  de  Pla d’Accions i també les esmenes que hagin arribat que, en el cas que sigui necessari, es sotmetran a votació. Tot seguit, es votarà l'aprovació del document.