07.05.26
Comença el compte enrere per viure la Jornada de Monitors i Monitores 2026, que aquest cop serà dissabte 16 de maig a Premià de Mar (Maresme).
Indicacions prèvies
Podeu consultar el document amb tota la informació pràctica de la Jornada, on trobareu detallada la següent informació:
Detectiu Canon i el misteri de la Zona 15
Enguany, necessitem la vostra ajuda per resoldre un misteri: qui vol fer desaparèixer el MCECC? Algú ha començat a eliminar zones i territoris del Moviment, i la Zona 15 ha estat la primera víctima. Després d’un sentit comiat a l’Assemblea General Ordinària, els monitors i monitores de la zona van demanar ajuda al Detectiu Canon, l'única esperança per aturar aquesta tragèdia. Veniu a la jornada i ajudeu-nos a trobar el culpable!
La Jornada de Monitors i Monitores és el punt de trobada del Moviment que permet a monitors i monitores dels Centres i Clubs d’Esplai establir lligams, aprendre, jugar i formar-se compartint l’experiència amb altres monitors i monitores de realitats molt diverses.
Us hi esperem!
#SomMoviment
07.05.26
Comença el compte enrere per viure la Jornada de Monitors i Monitores 2026, que aquest cop serà dissabte 16 de maig a Premià de Mar (Maresme).
Indicacions prèvies
Podeu consultar el document amb tota la informació pràctica de la Jornada, on trobareu detallada la següent informació:
Detectiu Canon i el misteri de la Zona 15
Enguany, necessitem la vostra ajuda per resoldre un misteri: qui vol fer desaparèixer el MCECC? Algú ha començat a eliminar zones i territoris del Moviment, i la Zona 15 ha estat la primera víctima. Després d’un sentit comiat a l’Assemblea General Ordinària, els monitors i monitores de la zona van demanar ajuda al Detectiu Canon, l'única esperança per aturar aquesta tragèdia. Veniu a la jornada i ajudeu-nos a trobar el culpable!
La Jornada de Monitors i Monitores és el punt de trobada del Moviment que permet a monitors i monitores dels Centres i Clubs d’Esplai establir lligams, aprendre, jugar i formar-se compartint l’experiència amb altres monitors i monitores de realitats molt diverses.
Us hi esperem!
#SomMoviment
22.04.26
Al juny arriba una nova edició del CampusMCECC d'Estiu, un espai formatiu dedicat a les activitats que els Centres i Clubs d'Esplai organitzeu en aquest període.
La data marcada en el calendari és el dia 7 de juny i es durà a terme a la Facultat d'Educació Social i Treball Social de la Fundació Pere Tarrés (c. Santaló, 37), en horari de 9.45 hores a 13.30 hores (inclou l’esmorzar).
Les formacions que s'oferiran tracten diferents temàtiques d'interès i són les següents:
I telemàtiques:
Dia: dilluns, 1 de juny | Horari: 19.30 h a 21.00 h
Dia: dimarts, 2 de juny | Horari: 19.30 h a 21.00 h
Dia: dijous, 4 de juny | Horari: 19.30 h a 21.00 h
Recordeu que per tal d'inscriure-us caldrà fer un pagament de 5€, import que us serà retornat íntegrament sempre que es participi de la formació. Per tant, és una jornada gratuïta.
Les places de les diferents formacions són limitades i s'assignaran per ordre d'inscripció. Podeu fer la inscripció a les formacions telemàtiques fins al 29 de maig i a les presencials fins al 2 de juny, aquí.
09.04.26
Un any més, ha arribat el moment: ja estan obertes les preinscripcions dels Cursos Residencials de Monitors/es i de Directors/es d’aquest estiu que organitzen el MCECC i la Fundació Pere Tarrés!
Disposar del títol de monitor/a o director/a és imprescindible, però formar-te en una casa de colònies, gaudint de l’estiu en convivència amb altres monitors i monitores del MCECC i amb una docència de qualitat a càrrec de l’Escola de l’Esplai amb més trajectòria de Catalunya, és una oportunitat inigualable.
Els monitors/es i directors/es hi passaran deu dies de formació presencial (de divendres 21 a diumenge 30 d’agost), per completar les hores de formació que corresponen als cursos.
En el moment de fer la preinscripció, caldrà que facis un primer pagament del curs de 175 euros del cost del curs. El 22 de maig sabreu si heu obtingut plaça per als cursos i podreu formalitzar la inscripció a partir de llavors i fins al 19 de juny.
Consulta la pàgina dels Residencials i preinscriu-te fins al 18 de maig aquí.
07.05.26
Un any més, ja està oberta la convocatòria de Beques per a Activitats d’Estiu que el Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans posa a disposició dels Centres i Clubs d’Esplai.
Com sabeu, la convocatòria està adreçada a cofinançar el cost de les activitats d’estiu d'aquells infants, adolescents i joves en situació de vulnerabilitat amb l'objectiu que les activitats de lleure d’aquest estiu siguin accessibles per a tothom.
El calendari orientatiu de la convocatòria d’aquest any és el següent:
Podeu consultar les bases reguladores, el calendari i altres documents útils per a la tramitació de les beques aquí.
#SomMoviment
07.05.26
En aquesta edició parlem de lideratge social i juvenil, d'activisme, de resistència pacífica i de cultura democràtica; i de com, a través de l'educació en el lleure, podem passar a l'acció i capgirar les tornes per esdevenir agents de canvi.
Amb el títol Capgirem les tornes. El poder de l’activisme social, el lideratge i la cultura de pau, els articles aprofundeixen en les experiències de Clara Sánchez al "Passa-ho", on escriu sobre com l’ha ajudat el lleure a gestionar l'adultesa, de Nora Villagrasa, que aborda l’adopció viscuda des de dins l'esplai, d’Òscar Costa, que s’endinsa en el projecte "Líders de carrer", en el qual la Fundació Verge Blanca treballa colze a colze amb la Universitat de Lleida (UdL), i de Maria Mercader, que s'estén en el dret a desconnectar per educar i en la idea del lleure com a resistència davant el capitalisme salvatge.
El "Centre d’Interès" comença amb Miquel Àngel Essomba, que assenyala el passat colonial i el racisme a Catalunya, continua amb Maria Dolors Fernàndez, que tria la pau, l'escolta activa, l'empatia i el perdó per neutralitzar la violència i aturar el bel·licisme, i acaba amb Leyao Rovira, que reflexiona sobre el racisme antiasiàtic que ha patit i, alhora, sobre què significa ser una dona xinesa adoptada.
A l' "Entrevista", hem conversat amb el periodista de base, activista de barri i de país, i exdiputat al Parlament de Catalunya per la CUP, David Fernàndez, i hem parlat de lleure educatiu i assemblearisme, de la fe, de com el capitalisme ens absorbeix i ens roba el temps de gaudi i de descans, i de l'educació pública.
Com a novetats, comptem amb la secció de "El conte", escrit per César Barrena, amb una sisena fitxa d'activitat adaptada per a persones amb discapacitat visual, amb la crítica teatral, en aquest cas de l’obra En la mesura de l'impossible, a càrrec de Raquel Ashby, i amb "El retrat", que no deixa de ser el "Racons" replantejat amb un format més literari, allunyant-nos del model pregunta-resposta, en el qual xerrem amb l'educador social al Centre Socioeducatiu de Sant Adrià de Besòs de la XACS, David Gambau. A més, Pere Vall és el nou columnista de la ressenya de cinema; la pel·lícula que ha escollit és Balandrau, vent salvatge.
Seguireu trobant les cinc fitxes d'activitats restants, lectures, documentals i altres recursos pedagògics, relacionats amb la temàtica del número, que monitors/es i equips educatius podran fer servir als Centres i Clubs d’Esplai. Al "Manual", Christiano Vargas se submergeix en la diversitat cultural i el diàleg interreligiós per treballar el transcendent a l'esplai i, finalment, a "En ruta", Albert Daura ens convida a pujar al Besiberri Sud, el pic de 3.000 metres de l'Alt Pirineu.
Aquesta edició ja està disponible en versió digital al portal de l'iQuiosc.cat. Aviat arribarà en paper a les llars de monitors/es del MCECC, als Centres i Clubs d’Esplai, als Centres Socioeducatius de la XACS de la Fundació Pere Tarrés, a col·laboradors/es i subscriptors/es, a les entitats socials, i a les diverses biblioteques de Catalunya, així que us animem a llegir la revista.
No us la perdeu!
06.05.26
L'Equip Tècnic del MCECC incorpora Marc Sumoy com a nou promotor del Territori Tarragona.
En Marc assumirà a partir d'ara el Territori Tarragona. Té 18 anys, estudia Educació Primària a la Universitat Rovira i Virgili, i és monitor i membre de l’equip de responsables del Centre d’Esplai Sant Fructuós (Territori Tarragona). Tot i no haver estat infant d’esplai des de ben petit, està vinculat al món del lleure educatiu i hi participa activament des de fa uns anys.
El nou promotor substituirà la Gemma Martí, a qui agraïm la seva dedicació al Moviment aquests últims tres anys i l’estima per l’esplai i el lleure, i li desitgem el millor en la seva nova etapa professional.
Donem la benvinguda i desitgem molta sort a en Marc!
#SomMoviment
07.05.26
El mes d’abril al Moviment és mes d’activitats i celebracions, de reunions i trobades territorials, de campanyes econòmiques, paradetes de roses per Sant Jordi i de seguir tirant endavant les activitats del curs amb reunions de comissions, àmbits i projectes, i també de l’Equip Tècnic i el Consell Directiu. Posem-nos al dia!
Aquest abril al MCECC...
Durant aquest mes, les zones i territoris del Moviment no han parat ni un moment. Fem un repàs de l’activitat territorial d’aquest mes: s’han celebrat les reunions territorials de les zones 01 i 06, 03, 04, 05, 08, 09, 11 i 13 i les dels territoris Lleida i Tarragona. A més, s'ha celebrat la trobada d'infants de Zona 04 i la Trobada d’Esplais de Territori Mallorca; a més del sopar de Zona 05 i la formació territorial de Zona 16. Aquest mes les zones i territoris no han parat ni un sol moment!
A més, el cap de setmana del 18 i 19 d’abril es va celebrar la TrocaJove 2026 a Vidreres, que va aplegar prop d'un miler d’adolescents, joves i monitors/es. Durant tot el cap de setmana, els participants van poder gaudir d’activitats, cultura popular, formacions i música en directe, a més de compartir experiències i teixir vincles amb altres joves d’arreu del territori. Podeu llegir com van viure la trobada aquí i consultar-ne l’àlbum de fotografies!
Aquest mes, el Consell Directiu es va reunir divendres, 24 d'abril, per avaluar la TrocaJove, parlar de l'estat de comissions, conselleries i àmbits, i acabar de tancar detalls per a la Jornada de Monitors/es 2026. Per altra banda, l’Equip Tècnic va reunir-se dijous, 30 d’abril, per avaluar el funcionament de la TrocaJove, parlar de la Jornada de Monitors/es i de l’estat de les àrees, i donar la benvinguda al nou membre de l’Equip Tècnic, en Marc Sumoy, i acomiadar la Gemma Martí.
Per altra banda, els àmbits del MCECC continuen amb ganes de fer realitat nous projectes i activitats: l'Àmbit d’Animació de la Fe ha tancat amb bones valoracions la Nit dels Animadors i Animadores d’enguany i ben aviat començarà a preparar-ne la propera. L’Àmbit Pedagògic ha començat a treballar sobre la relació dels esplais amb les famílies a partir d’una enquesta que se us farà arribar a les reunions territorials. Finalment, aquest mes l’Àmbit d’Identitat Catalana ha promogut participar del Correllengua Agermanat ‘26 com a Moviment i, a més, han començat a preparar novetats i recursos per als esplais. Tots els àmbits estan oberts a noves incorporacions, si t’interessa participar en qualsevol dels quatre, envia un correu a [email protected]!
Les trobades 2026 ja són aquí: aquest mes hem celebrat la TrocaJove 2026 i la comissió de la Jornada de Monitors/es 2026 ultima preparacions i comença el compte enrere, només queda una setmana per viure una jornada inoblidable! Podeu revisar les últimes indicacions, aquí!
Com veieu, seguim amb moltes activitats, i encara ens en queden moltes! Cada mes trobareu en el butlletí de monitors/es un resum de l’activitat del mes anterior del MCECC perquè no us perdeu cap activitat o novetat del Moviment!
Animeu-vos a participar a les activitats i esdeveniments al llarg dels propers mesos i a gaudir del MCECC perquè, recordeu, el Moviment el construïu vosaltres!
#SomMoviment
4t CRT
Centre d'Esplai Sant Joan de Viladecans
Z12 - Reunió Territorial; CE Can Colapi, Sabadell
Z15 - Reunió Territorial; Esplai Itaca de Teià; Teià
Esplai Itaca de Teià, Teià
Reunió Àmbit Pedagògic
Reunió del Microsoft Teams
Z02 - Reunió territorial
A determinar
Z08 - Trobada Territorial: Sopar de final de curs
CE Cargol