La Fundació Pere Tarrés consolida el seu model de "Vacances en família"

Etiquetes

Famílies

Fotografies de Vacances en família

Enllaços interès

Programa Vacances en família de la Fundació Pere Tarrés

09.08.18

Un any més, la Fundació Pere Tarrés torna a obrir les seves cases de colònies perquè pares i fills puguin gaudir d’uns dies de vacances amb una proposta alternativa al turisme tradicional i que en els darrers anys ha tingut una àmplia acceptació per part del públic. Per posar un exemple, una parella amb un fill pot gaudir de 3 dies de vacances amb activitats i pensió completa des de 332,48€.

Des del 8 de juliol i fins el 9 de setembre, la Fundació Pere Tarrés proposa 11 opcions diferents amb programes d’activitats dissenyats segons les edats de cada participant i on es combinen esport, cultura i sortides a punts d’interès de l’entorn on estan situats els allotjaments. Amb el programa “Vacances en família” infants i adults comparteixen l’esperit de les colònies d’estiu: dormir en lliteres, portar la motxilla, visitar llocs emblemàtics i fer excursions en plena natura, una gimcana o jocs de nit, sempre acompanyats pels nostres monitors. A més, permet aprendre i conviure amb altres famílies amb l’enriquiment social i vivencial que això representa per a grans i petits. Els pares comparteixen estones, activitats i converses amb altres pares i mares, mentre els infants poden jugar i divertir-se amb altres nens i nenes de la seva edat en un espai exterior i en un context formatiu dirigit per un equip d’educadors. “Gaudir de les vacances junts participant de les mateixes activitats cohesiona i enriqueix a tota la família, i encara més si es fa al costat d’altres famílies amb les que compartir i intercanviar experiències”, explica el responsable del programa “Vacances en família”, Pere Vives.

Les famílies que ja han gaudit d’aquesta proposta vocacional destaquen la idoneïtat de les activitats i la coneixença de l’entorn, a més del servei rebut. De fet, en les enquestes de valoració que es van fer durant l’estiu de l’any passat, el 98% recomanaria aquesta experiència als seus familiars i coneguts. Com explicava una d’aquestes famílies “els nens han quedat encantats i nosaltres com a pares molt satisfets. Són les vacances ideals per anar amb canalla”. Les activitats i l’equip de monitors i monitores que dissenyen aquestes activitats amb valors pedagògics també obtenen una alta valoració.

Cases en l’entorn natural de Catalunya

La Fundació Pere Tarrés ofereix places en 6 cases de colònies i albergs habilitades especialment per acollir les famílies i situades en un entorn natural privilegiat: La Cerdanya, El Berguedà,  Bages, Pallars Sobirà, Osona i la Costa Daurada.

• L’Alberg Les Estades està situat entre Sort i Rialp (Pallars Sobirà), molt a prop del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. El programa d’activitats educatives per a famílies amb monitors inclou una excursió al Parc Nacional de l'Estany de Sant Maurici, passar un dia d’aventures al Llac de la Guingueta d'Àneu fent esports d’aventura o visitar Santa Maria d'Arboló (Gerri de la Sal), la Vall d'Assua i l'Ecomuseu del Pastor o fer un tast de formatges "Tros de Sort".
  • Per als amants del mar i la platja, la Fundació Pere Tarrés recomana la casa de colònies Artur Martorell a Calafell, una instal·lació completament renovada que disposa de piscina i pista poliesportiva, ideal per practicar esports amb altres infants o practicar esports aquàtics al Club Nàutic de Coma-Ruga. L’entorn, a la Costa Daurada, també permet visitar el castell i la ciutadella ibèrica de Calafell, una visita guiada al port de Vilanova i la Geltrú o excursions a la Cova Escarnosa i als Muntanyans de Torredembarra.
  • Les activitats que la Fundació Pere Tarrés organitza a l’Alberg de Llívia es poden fer esports d’aventura, visites a les coves de Font Rabiosa, a la Font del Ferro i al Castell d’Orres, excursions a llacs, amb el tren groc, visita al Parc Animaler d’Angles. A més, l’alberg està situat al costat de la Farmàcia Esteva, la més antiga d’Europa.
  • La casa de colònies de Santa Maria del Roure (Cantonigròs) en el cor del Collsacabra ofereix a les famílies un programa d’activitats per descobrir la natura dels boscos de rouredes i fagedes, els salts d’aigua de les rieres i rierols i l’observació d’ocells nocturns i boscans. La proximitat d’indrets com Tavertet, Rupit i el Pantà de Sau també permeten descobrir el territori català i la seva història.
  • Situatal Prepirineu, l’Alberg de La Sala (La Pobla de Lillet) ofereix a les famílies, visitar una mina de petroli, activitats esportives d’aventura, visites al parc natural del Pedraforca i del Cadí, pujada al Roc de la Lluna, als Jardins Artigues, el tren del Ciment,La Via Nocolau, a les fonts del Llobregat i Castellar de n’Hug o una visita al Monestir de Santa Maria de Lillet i la Rotonda de Sant Miquel.
  • La casa de colònies de La Ruca (Bages) es troba situada al peu de la riera de Malrubí, i permet combinar la descoberta de l’entorn, sortides a la hípica amb visites a llocs culturals com la Bassa Vilagonella, les Coves del Toll i el Museu Rafel Casanovas, la cabana del pastor i camí del Romaní. La seva situació, al peu de la riera de Malrubí i rodejada de boscos de pi roig, alzines i roures, permet la realització de moltes excursions i activitats a l'aire lliure. La Ruca compta amb àmplies sales ideals per al desenvolupament d’activitats interiors. També disposa d'una piscina, d'una esplanada per a jugar a futbol, una piscina, una àrea recreativa, taules de pícnic i una zona de graderia per a espectacles.
  • L'Alberg Montsec-Mur, està situat a la part alta del poble de Guàrdia de Tremp, en terra de frontera, sota el Castell de Mur i de Miravet i prop de les runes del castell de Guàrdia. La seva situació permet fer la pujada a Sant Alís, al cim del montsec d'Ares, visitar el Pantà de Tarradets, el Castell de Guàrdia o la Cova Negra i el Castell de Mur.

La Fundació Pere Tarrés és l’entitat del lleure més gran de Catalunya. En les seves activitats d’estiu participen més de 30.000 infants i joves en més de 600 activitats que es realitzaran per tot Catalunya. Aquest any en la campanya d’estiu de la Fundació Pere Tarrés participaran més de 4.000 monitors, molts d’ells voluntaris.