La Fundació Pere Tarrés celebra el Nadal amb els seus col·laboradors

Etiquetes

18.12.18

Un any més la Fundació Pere Tarrés ha celebrat el Nadal amb una trobada que va reunir més de 750 persones entre membres del Patronat, de l’Agrupació d’Amics de la Fundació Pere Tarrés, del Consell de direcció i treballadors i treballadores de l’entitat.

La celebració de Nadal va començar amb una eucaristia a la parròquia de Sant Pere Ermengol de Barcelona a càrrec del jesuïta Roger Torres. La festa va continuar amb una gal.la amb tots els assistents al Centre de Convencions Internacional de Barcelona. Els dinamitzadors de l’acte van ser Joan Morte, membre del Consell Directiu del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC), i Júlia Florences, monitora de l’Esplai Cra-crac de la Comunitat dels Pares Carmelites de Badalona. L’encarregat de donar la benvinguda als assistents va ser Josep Oriol Pujol i Humet, director general de la Fundació Pere Tarrés, que va agrair la feina imprescindible dels col·laboradors: “Gràcies pel molt que feu, per la constància i el gust per la feina ben feta. Gràcies en nom dels infants, adolescents, joves, persones grans, alumnes i beneficiaris de les activitats i cursos de la Fundació”. Per tancar, Pujol i Humet va animar a fer que es reconegui la forma de fer de l’entitat a través dels “valors Pere Tarrés”, els valors de l’humanisme cristià.

Després del discurs inaugural, es van donar a conèixer tres projectes impulsats per la Fundació Pere Tarrés. En primer lloc els educadors i educadores de la Fundació del projecte Paidós de l'Hospitalet del Llobregat de Càritas van explicar que treballaven la prevenció integral de pobresa infantil i que està destinat a infants de 0 a 6 anys amb l’objectiu d’apoderar a les famílies que viuen amb pocs recursos i que estan abocades a l’exclusió social. El segon va ser el taller de rap de la Biblioteca de Trinitat Vella – J. Barbero de Sant Andreu. Els joves van sorprendre el públic amb ritmes, improvisacions i composicions de poesia musical. Per últim, Enric Benavent, professor a la Facultat d’Educació social i Treball social Pere Tarrés – URL, va explicar quina és la font d’inspiració dels pessebres socials que cada any dissenya per aquestes festes i que procura que siguin un reflex del nostre món.

Celebració de Nadal 2018

Abans de sopar es va entregar el premi al millor pessebre vivent. Els guanyadors van ser el Centre Socioeducatiu Poblenou que va recrear 6 naixements ambientats en èpoques històriques fins a arribar a l’any 2018. A més, l’equip del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés van ser els encarregats de dinamitzar la benedicció de taula amb la cançó “Oh, Pare Déu!” on van demanar la participació de totes les persones presents. La cantada va donar el tret de sortida al sopar de germanor.

Com a colofó, Martí Tarradas, membre de l’Esplai Itaca de Teià, va amenitzar la festa grans èxits musicals dels 80, 90, 2000 i d’altres de més recents.

Celebracions al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre

Els equips de col·laboradors i col·laboradores del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre també s’han reunit per celebrar el Nadal el dimarts 18 de desembre. Concretament, els treballadors i treballadores de les Terres de l'Ebre es van reunir al matí per esmorzar tots junts, mentre que els del Camp de Tarragona es van trobar a la tarda per berenar. En ambdues trobades va ser-hi present Josep Oriol Pujol, director general de la Fundació Pere Tarrés, que va compartir aquest moment amb tots ells i elles.