Avui han començat els casals d’estiu per a infants en situació vulnerable organitzats per la Fundació Pere Tarrés

30.07.18

Aquest matí han començat els 16 casals d’estiu adreçats a infants i joves en situació de vulnerabilitat social a les localitats de Barcelona, Granollers, Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Ripollet, Sabadell, Tarragona i Palma de Mallorca. Aquests casals estan promoguts a través de la Fundació Pere Tarrés i els infants estan derivats pels serveis socials municipals.

Als casals hi participaran 605 infants en situació de risc d’exclusió social becats per la Fundació Pere Tarrés a través de la seva campanya solidària Ajuda’ls a créixer – Cap infant sense colònies. Els casal es realitzaran majoritàriament de dilluns a divendres de 9 a 15h. i combinaran activitats de lleure amb sortides i piscina.

El casal que es realitza a la ciutat de Barcelona està promogut des dels centres d’esplai i els centres oberts i diaris vinculats  a la Fundació Pere Tarrés i es realitza a les instal·lacions de l’Escola Vedruna – Àngels al barri del Raval. Hi participen 60 infants que venen d’aquests centres d’esplai i també derivats dels serveis socials municipals. Els participants realitzen activitats, jocs i tallers al mateix espai de l’escola i els divendres passaran tot el dia a la casa de colònies de La Conreria (Tiana) on gaudiran de la piscina i de jocs relacionats amb la natura.

Els casals que es realitzen a les localitats de Granollers, Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Ripollet, Sabadell, Tarragona i Palma de Mallorca són el resultat del treball conjunt de la Fundació Pere Tarrés amb els ajuntaments d’aquestes localitats. En aquest cas, han estat els mateixos consistoris els que han facilitat l’accés d’infants en situació vulnerable de la seva població al través del serveis socials municipals, conscients de d’importància que té per a aquests nens i nenes participar en aquestes activitats.

Per a aquests infants en risc d’exclusió social, aquests dies suposen un trencament amb la seva realitat quotidiana. Viure experiències enriquidores com ara jugar amb altres nens i nenes de la seva mateixa edat, en un entorn educatiu estructurat que els aporta seguretat i estabilitat, amb monitors i monitores pendents d’ells i que esdevenen el seu referent és una experiència que tant els mateixos infants i joves com les famílies destaquen essencial per al seu creixement com a persones. A més, el mes d’agost és especialment complicat atès que molts d’ells no poden accedir als beneficis educatius i socials que comporten aquestes activitats en el seu creixement personal.

La Fundació Pere Tarrés beca el casal d’estiu aquests infants gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Diputació de Tarragona, Càritas Diocesana de Barcelona, l’Obra Social de La Caixa i la col·laboració d’empreses i particulars a la seva campanya Ajuda’ls a créixer – Cap infant sense colònies. Iniciatives com aquestes han demostrat que són una experiència educativa i d’integració social única i un espai ideal per suplir les mancances afectives, sanitàries, de desenvolupament i relacionals i contribuir al seu desenvolupament com a persones.

Activitats solidàries que es faran durant el mes d’agost

Durant els mesos de juliol i agost es realitzaran diverses activitats en poblacions diferent tenint en compte les necessitats dels infants:

• Colònies socials a la casa de colònies Casal de l’Esperança (Ogassa, Ripollès) per a infants en risc d’exclusió social (última setmana de juliol i primera d’agost).
  • Colònies socials a Mallorca per infants en situació de vulnerabilitat social (última setmana de juliol).
  • Colònies socials per a infants en risc d’exclusió social a La Conreria dels centres oberts municipals que gestiona la Fundació Pere Tarrés amb nens i nenes procedents dels serveis socials de diversos ajuntaments (Abrera de Mar, Badalona, Molins de Rei, Montcada i Reixac, Mataró, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca,  Tarragona).
  • Colònies socials per a infants en rics d’exclusió social a la casa de colònies Pare Manyanet (Begues, Baix Llobregat) amb infants procedents dels serveis socials de diversos ajuntaments (Pineda de Mar i Montcada i Reixac).
  • Colònies socials per a infants en rics d’exclusió social a la casa de colònies Casal L’esperança (Ogassa, Ripollès) amb infants procedents dels serveis socials de diversos ajuntaments (Cerdanyola del Vallès, Collbató i Sabadell).
  • 1 casal d’estiu per a infants en risc d’exclusió social al barri del Raval de Barcelona.
  • 1 casal d’estiu en col·laboració amb Càritas de Barcelona.
  • 5 casals d’estiu a la província de Barcelona per a infants derivats pels serveis socials municipals (Granollers, Montcada i Reixac, Ripollet, Sabadell i Hospitalet de Llobregat).
  • 1 casal d’estiu per a infants en risc d’exclusió social al barri de Baró de Viver de Barcelona.
  • 1 casal d’estiu per a infants en risc d’exclusió social al barri del Besós de Barcelona.
  • 2 casal d’estiu per a infants en risc d’exclusió social al barri de la Marina de Barcelona.
  • 2 casal a la ciutat de Tarragona per a infants derivats per serveis socials municipals.
  • 1 casal a la ciutat de Tarragona per a infants amb necessitats educatives especials derivats pels serveis socials municipals.
  • 1 casal social a Palma de Mallorca per a infants derivats per serveis socials municipals.
  • 1 casal social esportiu en col·laboració amb la Fundació Sant Pere Claver (primera quinzena de juliol).

Campanya solidaria Ajuda’ls a créixer

Aquest estiu, la Fundació Pere Tarrés pretén becar uns 3.600 infants amb una inversió econòmica d’1.029.056,77 € que es destinarà a activitats de centres d’esplai i centres socioeducatius, a colònies i casals socials i també a activitats pròpies de la Fundació a les cases de colònies i casals. Aquesta campanya compta amb el suport de diverses administracions públiques, així com amb els donatius de molts particulars i empreses.

La principal característica tant de les colònies com dels casals és que les famílies dels participants han abonat un cost simbòlic en funció de les seves possibilitats econòmiques per la seva inscripció. El cost econòmic anirà enterament a càrrec de la Fundació Pere Tarrés a través de la campanya Ajuda’ls a créixer – Cap infant sense colònies i amb el suport del voluntariat dels centres d’esplai federats.

Enguany, quan la Fundació Pere Tarrés ha celebrat el 60è aniversari de l’inici de la seva activitat, més de 30.000 infants estan participant en les seves colònies i casals d’estiu, constituint l’entitat d’educació en el lleure més gran de Catalunya amb prop de 200 centres d’esplai.