Comencen els casals d'estiu de la Fundació Pere Tarrés

25.06.19

Avui han començat la majoria de casals d’estiu de la Fundació Pere Tarrés a Barcelona, àrea metropolitana, Manresa i a la província de Tarragona. En total, gairebé 34.000 infants i joves participaran en alguna de les prop de 650 activitats que la Fundació Pere Tarrés, l’entitat de lleure més gran de Catalunya, ha preparat juntament amb els seus centres d’esplai vinculats.

L’objectiu de les colònies i casals d’estiu és potenciar els hàbits saludables entre els infants i joves. És a dir, incloure pràctiques saludables que tinguin beneficis per la salut física, mental i emocional d’un individu o conjunt social. Incidir en aquests beneficis permet evitar problemàtiques d’obesitat infantil, treballar la sociabilitat de l’infant a través de la pràctica d’esport en equip i detectar possibles problemes motors o psicosocials durant el desenvolupament de les activitats de lleure.

Des de la Fundació Pere Tarrés creiem que els casals d’estiu han de ser un espai educatiu on els infants aprenguin i es relacionin en un context lúdic. Per aquest motiu, enguany el centre d’interès dels casals d’estiu de la Fundació Pere Tarrés serà el món del circ, un món que és sinònim d’espectacle, il·lusió i diversió, especialment per als nens i nenes. Durant les setmanes de casal, els infants amb la col·laboració dels seus monitors i monitores, hauran d’ajudar a l’Arlet i als seus companys de circ a recuperar la memòria perduda i crear els seu propi espectacle i així poder continuar mostrant la màgia del circ en tots els pobles de Catalunya. Així cada setmana coneixeran una disciplina artística del circ a través de diferents personatges: pallassos, ballarins, malabaristes, mags, forçuts i equilibristes.

A més, per aconseguir ser artistes de circ, els nois i noies que hi participin en els casals d’estiu es podran inspirar en l’espectacle que el Circ Raluy Legacy els hi oferirà i en els taller posterior, on podran aprendre les tècniques i habilitats necessàries per ser un bon artista. L’espectacle serà una versió reduïda de “The Magic Formula” i es farà en les instal·lacions del Circ Raluy Legacy a Badalona en la primera quinzena de juliol. En total es faran tres actuacions en tres dies diferents i on està previst que hi participin més de 1.500 infants de 25 casals de Barcelona i àrea metropolitana i de la demarcació de Tarragona.

El valor pedagògic de les activitats d’estiu

Participar en un casal d’estiu permet continuar l’aprenentatge assolit durant el curs escolar en un ambient lúdic i educatiu. A més, la realització de tallers, activitats en grup i les sortides per l’entorn afavoreix l’aprenentatge d’habilitats i aptituds com el treball en equip, l’escolta de l’altre, la participació, l’autonomia personal, els hàbits saludables i l’educació emocional.

El món del circ ofereix la possibilitat de treballar aspectes com la millora de la forma física ja que els exercicis circenses es basen en objectes com els cèrcols, els trapezis o les boles, objectes que permeten treballar la coordinació, l’equilibri, la concentració, la flexibilitat i la motricitat. I el fet d’haver de preparar un espectacle conjunt afavoreix el treball en equip, la socialització, l’escolta activa, la presa de decisions, la planificació, al comunicació i el respecte a l’altre. És tracta. Doncs, d’una combinació de teatre, esport i educació en valors que des del departament d’Escola i Lleure de la Fundació Pere Tarrés han preparat curosament.