Si no veieu aquest mail correctament feu clic aquí o
copieu aquesta adreça (http://www.peretarres.org/mcec/butlleti/index.html) en el vostre navegador. Gràcies

L'informatiu MCEC
inici contacta MCEC números antics 06.10.2006

Com anem de formació?

Segurament molts de vosaltres ja heu començat a revisar les necessitats formatives de la plantilla. Formació, ja sigui de monitors, de directors, o d’altres especialitats, però que en tenir-la en compte ara, ens podem estalviar algun mal de cap futur.
L’Institut de Formació Pere Tarrés ha presentat recentment els seus cursos per a monitors i directors, així com diversos monogràfics. Tot i que la majoria es duen a terme a Barcelona, també en trobareu alguns programats a d’altres llocs, com Vilanova i la Geltrú, Sant Celoni o la UAB. De totes maneres, com ja sabeu, teniu la possibilitat de sol·licitar l’organització d’un curs a la vostra ciutat si arribeu a les places que es demanen. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el vostre tècnic de zona. Bona formació!

 ACTUALITAT

 

Marxa Educativa: més reconeixement pel lleure educatiu!

Marxa EducativaEl proper 18 de novembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Dret dels Infants, es celebrarà a Barcelona la Marxa Educativa. Les associacions i federacions de lleure educatiu a Catalunya s’uniran aquest dia per a reivindicar millores en la seva tasca, així com un major reconeixement del seu paper a la societat. La concentració tindrà lloc el dissabte 18 de novembre, a 2/4 de 10 del matí, a Barcelona, i sortirà de Plaça Universitat per arribar a Plaça Catalunya. Tal i com diu el manifest , la jornada ha estat convocada per a reclamar més reconeixement, més finançament i més espais. A la seva web trobareu més informació sobre la concentració. MÉS

Opina sobre el consum a l’esplai

EstrisS’ha posat en marxa un nou espai de debat a l’Engrup, més concretament, al Blog de l’Estris. Com ja sabeu, cada dos mesos s’inicia un debat sobre alguns dels temes tractats en profunditat a la revista. En aquest cas, el tema és l’educació en el consum responsable.

Eduquem en valors sostenibles però, i els monitors? Som coherents? Potenciem un Nadal solidari, però, on comprem els regals? Un tema polèmic i molt interessant sobre el que val la pena opinar.
A més, les vostres opinions són, ara més que mai, importants, doncs el nou disseny i estructura d’Estris les tindrà molt en compte per incloure-les en una nova secció. Opineu, opineu... MÉS

Voleu que algú més rebi aquest Butlletí?

Aquest Butlletí que ara esteu llegint és un mitjà adreçat, bàsicament, als responsables del centre. Per això comentem les principals novetats, notícies del Moviment, dates importants...De totes maneres, probablement hi ha gent al vostre esplai que estaria interessada en mantenir-se al dia d’aquesta actualitat. O bé, responsables que fins ara rebien el correu i ara no el rebran (però els hi agradaria). Sí és algun d’aquests casos, accediu a aquest apartat i sol·liciteu rebre’l. Tant senzill com això!

 

 EN GRUP

 

Nova web sobre sexualitat per a joves

Sexe Jove“El que cal saber sobre Sexualitat” és una nova pàgina web amb la qual l’Institut Català de Salut vol respondre dubtes de joves i adolescents sobre salut sexual i afectiva. L’objectiu primordial és promoure una actitud responsable i unes relacions segures. La web està adreçada a adolescents i joves d’entre 14 i 24 anys. MÉS

 

 

AGENDA

OCTUBRE

07 |

Sessió de Responsables Nous
Lloc: c/ Santaló, 37
Hora: 9’30h

Més informació

   
 

Jornada Internacional de Lluita pels drets dels Immigrants
Lloc: Rambla del Raval
Hora: 17’00h

Més informació

   
18 |

Consell de Responsables de Zona
Lloc: c/ Numància 194
Hora: 20’00h

   
21 | Assemblea General Extraordinària
Lloc: Casa del Mar. C/ Albareda, 1-13
Hora: 9’00h
   
  Assemblea General Ordinària
Lloc: Casa del Mar. C/ Albareda, 1-13
Hora: a continuació de l’anterior
Com arribar-hi?
- Metro: Línia 3, Paral·el, (sortida Av.Paral·el)
- Metro: Línia 3, Drassanes (Sortida C. de Montserrat)
- Bus: Línies 20, 36, 57, 64, 157 amb parada a Av. Paral·lel (Puig i Xoriguer-Carrera)
- Bus: Línia 121 amb parada a Vilà i Vilà (Palaudàries-Puig i Xoriguer)
FORMACIÓ

Octubre

Jocs Motrius
Dates: del 7 al 15 d’octubre
Lloc: IF (c/ Carolines, 10)
 
Resolució de Conflictes
Dates: del 21 al 29 d’octubre
Lloc: IF (c/ Carolines, 10)
 
Gira la Caruixa: danses i cançons
Dates: del 21 al 29 d’octubre
Lloc: IF (c/ Carolines, 10)
 
L’Educació per al desenvolupament en l’àmbit de lleure i la mobilització social
 
Decorem... ambientem amb la plàstica
Dates: del 4 al 12 de novembre
Lloc: IF (c/ Carolines, 10)
 
Curs de Monitors a la UAB
Dates: 07/11/2006 a 21/12/2006
Lloc: Facultat de Ciències de l’Educació.
Organitza: Fundació Pere Tarrés - Escola de l’Esplai i UAB
 
Cartografia i orientació per trobar el camí quan t’has perdut
Dates: 25 i 26 de novembre
Lloc: Casa de Colònies Mas d’en Pedro
 

Gesplai: Parlem-ne
(Forum “general MCEC de l’EnGrup)

SUBSCRIPCIÓ

Si et vols subscriure a aquest butlletí fes clic aquí

 

PUBLICITAT

Formació per a monitors i directors en el lleure educatiu

 

PREGÀRIA

CARTA A UN EREMITA

 

 
Més informació a | Comunitat Virtual EnGrup | MCEC. c/ Numància 149-151, Barcelona. Tel.: 934.100.100

De conformitat amb la LOPD , posem en el seu coneixement que les seves dades es troben registrades en un fitxer amb dades de caràcter personal, amb la finalitat de tenir-los informats de les nostres activitats, el responsable de les quals és la Fundació Pere Tarrés.
Igualment, els informem de la possibilitat d'exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, envers aquestes dades, posant-se en contacte amb MCEC, c/Numància 149-151, 08029 Barcelona. Tel. 934100100. secretaria.mcec@peretarres.org